dagnysdagar

Alla inlägg under december 2011

Av Dagny Fjällström - 11 december 2011 20:19

 

Tänk vad åren går fort. Daniel fyller 23 år idag och jag tycker att det var som igår han föddes, men liten blir stor. Igår var jag på julmarknaden som är i kyrkstugorna här i Boden, mycket folk och mysigt var det. Knöt nya kontakter med hantverkare. Känner mig inte pigg nu, är ledsen och vemodig men jag hoppas att inte eksemet mitt ska bli värre på grund av att jag mår dåligt. Ska på Björknäs vårdcentral imorgon om ljusbehandlingen.


Av Dagny Fjällström - 9 december 2011 18:40

 

Nu idag har jag varit hit till Sunderby sjukhus på hud till läkaren. På måndag får jag gå till ljusbehandlingen på Björknäs vårdcentral i Boden så jag hoppas det går vägen denna gång. För det har varit ett jobbigt år men jag visar aldrig utåt hur jag egentligen mår. Men tur att det finns hjälp att få.

Av Dagny Fjällström - 8 december 2011 19:12

 

Har problem med eksem, haft det i många år men nu detta år har det varit hopplöst. Legat inne två gånger på Hud på Sunderby Sjukhus i januari och september. Och däremellan har jag fått besöka Jokkmokks vårdcentral flera gånger både till distriktssköterskan och läkaren. Har ätit otaliga kurer av både penccillin- och kortisontabletter detta år så jag har tappat räkningen på hur många kurer jag ätit av dem. Smort både starka och svagare kortisonsalvor / krämer och mjukgörande. Mjukgörande smörjer jag varje dag. Nu använder jag kortisonsalva / kräm igen och har fått åka några gånger till Sunderbyn förra veckan och denna vecka. Ska dit imorgon igen så får höra vad läkaren säger. Ska få börja på ljusbehandling igen och det får jag veta imorgon när jag är till Hud när jag får börja med det på Björknäs vårdcental i Boden. I december 2010 - januari 2011 då jag gick i Jokkmokk på ljusbehandling innan jag blev inlagd på Hud i Sunderbyn så fick de avbryta ljusbehandlingen på mig för jag kunde inte ta det då och jag var så infekterad i hela kroppen och ont hade jag. Och september när jag blev inlagd så for jag akut det var också hemskt för då börja det att varas i / kring ögonen. Klådan är hemsk och ont gör det. otaliga nätter jag hade svårt att sova, vaknade gång på gång innan jag blev inlagd. Men jag ger personalen både på Jokkmokks vårdcentral och på Hud på Sunderby Sjukhus en stor eloge för de har verkligen tagit hand om mig och Hud har jag än att göra med.

Av Dagny Fjällström - 7 december 2011 10:28

 


Så här ser det ut hemma hos mig nu. Har hantverkare som målar taken  och tapetserar i köket, hallen och vardagsrummet. Jag har väntat på att få det gjort sedan jag flyttade hit i månadsskiftet augusti / september och nu äntligen får jag det. Sovrunmmen fick jag omtapetserat på en gång när jag kom hit till Boden. Det är en fin lägenhet tog den på vinst och förlust när jag fick se annonnsen på blocket. Ringde på den och det hade varit några och tittat på den men inte gett besked så jag sa åt han som äger huset att jag tar den otittad. För jag tänkte att det är inte värre än att jag kan byta lägenhet om jag inte trivs med den. Men jag drog vinsten. Bra lägenhet, bra grannar, bra område och nära till centrum. Så här stannar jag. Trivs även med Boden och jag ångrar inte flytten för det är det bästa jag gjorde denna höst.

Av Dagny Fjällström - 7 december 2011 10:08

  

Liza Marklund är en av de bättre författare som jag har läst. Boken "Livstid" fick jag av Josefin (min dotter) då jag fyllde år och eftersom jag tyckte om att läsa den så köte jag själv boken "En plats i solen". Läsning är en bra avkoppling liksom andra aktiviteter som jag har som mina promenader med kameran i släpptåg för att ta bilder till min foto/bildblogg, målningen och handarbete.

Av Dagny Fjällström - 6 december 2011 13:52

Har skapat ny skrivarblogg där jag skriver om mig och mina dagar. Denna blogg ger mig mer utrymme att utforma den som jag vill ha den. Men den gamla bloggen:  http://metrobloggen.se/daggan/ kommer att finnas kvar om det är någon som är intresserad av att läsa vad jag har bloggat tidigare. Detta är mitt första inlägg på denna blogg och kommer att skriva ofta här. Men glöm föralldel inte bort min bildblogg http://dagnysfoto.bloggplatslen.se/ för den finns kvar och jag kommer att fortsätta att lägga ut bildcer där.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Mina bilder och dikter

Bilderna i min blogg är förbjudna att använda utan min tillåtelse. Dikterna som jag skrivit får inte helller kopieras och användas utan min tillåtelse

Översätt bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Mina bloggar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Jag finns på Facebook

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards