dagnysdagar

Alla inlägg under januari 2012

Av Dagny Fjällström - 26 januari 2012 17:19

 

Idag kl 11.00 begravdes Marielle i Jokkmokk, en kompis till Josefin som jag bloggade om i ett tidigare inlägg. Josefin har varit på begravningen och är på väg hem nu. Jag kunde inte närvara på begravningen men tankarna gick till hennes föräldrar, bröder, övriga anhöriga och vänner. En tung dag för både anhöriga och vänner. Ljuset som jag lägger in tände jag för Marielle och hade några tysta minuter för henne. Sov gott kära Marielle och vila i frid.

Av Dagny Fjällström - 25 januari 2012 15:08

  

Mitt första besök hos Lasse i Sikfors var i helgen som var. Det var länge sedan jag blev så uppassad, behövde inte göra någonting, bara vara. Och det är man inte bortskämd med för det är verkligen länge sedan man blev så uppassad. Vi åt god mat som han lagade, promenerade, tittade på tv, han visade mig bilder (foton) och vi pratade. Jag är verkligen nöjd med helgen hos Lasse. Kommer att besöka honom fler gånger. Bilden som jag lägger in är Sikfors gamla kraftstatiton som jag tog i helgen och den finns även med på min bildblogg.

Av Dagny Fjällström - 17 januari 2012 15:36

       

I detta hyreshus bor jag och trivs verkligen bra. Bor i en 3:a och den är verkligen fin. Har nära till stan, gångavstånd. Tänk jag tog den på vinst och förlust, osedd men jag drog vinsten. På en månad var jag nere i Boden från Jokkmokk sen jag hade ringt på denna lägenhet. Det gick snabbt och jag ångrar mig inte, trivs verkligen. Har lärt känna en del nya och trevliga människor.

Av Dagny Fjällström - 16 januari 2012 22:23

     

Bilden som jag lägger in är på våra djur som vi har nu och det är vattensköldpaddan "Bernt" även kallad "Sköldis" och kaninen "Flingan" men heter egentligen "Snöflingan". De är kloka och förstår, jag pratar ofta med dem och de är van att jag gör det. Om man är ledsen eller glad spelar ingen roll de är ändå tillgivna och glada. Känner mig ledsen ikväll men det ger med sig och jag vet att jag kommer igen. Jag vill må bra och vara den glada person som jag har förutsatt mig för att vara. Det var skönt ute idag när jag var ut och jag hoppas det är lika skönt imorgon. Timmen är sen men ville göra ett litet blogginlägg för jag kände för det men ska nu snart ta och släcka ner och sova för det är en ny dag imorgon med nya möjligheter.


Av Dagny Fjällström - 14 januari 2012 16:13

  

Denna vecka har gått i ledsamhetens och sorgens tecken. Marielle en älskad kompis till min dotter Josefin avled i veckan av sin sjukdom. De har gått hela grundskolan i samma klass. De har varit till London och Paris tillsammans med några andra, spelat fotboll, umgåtts på fritiden. Marielle var alltid glad, trevlig och snäll. Hon var även en duktig sångerska. Vi är många som sörjer denna underbara tjej som gick bort endast 16 år gammal. Bilden är tagen på Marielle och Josefin i London och får inte användas av andra. Vila i frid älskade Marielle. 

Av Dagny Fjällström - 9 januari 2012 16:57

  

Jag är så trött idag och jag vet inte varför. Idag har jag varit på två läkarbesök på Sunderby Sjukhus. Först på öron mottagningen för att få ut vaxpropparna.....de suger ut dem, känns lite obehagligt när de gör det men skönt efteråt. Brukar få gå dit då och då för det. Sedan när jag var klar där så kilade jag iväg till ögon mottagningen för jag hade återbesök där idag sedan jag besökt dem dagen innan nyårsafton och fått salva.  Brukar få åka akut dit då och då men tur att det finns hjälp att få.

Det är - 14 grader ute nu och det känns att man är ovan med kylan. Hörde att det var kallare på andra håll så man ska inte klaga.

Bilden som jag lägger in idag är på våra kaninner "Flingan" svart med vit bläs och "Snuttis" helsvart med en vit prick på nosen. Flingan är mamma till Snuttis. Tyvärr så blev Snuttis sjuk sommaren 2011 och dog för oss en sommarnatt. Alla sörjde och saknade vi Snuttis och speciellt Flingan gjorde det och gör det nog ännu för de var alltid tillsammans. Ett djur är även en familjemedlem som man blir mycket fäst vid och alla har sin charm. Snuttis var speciell men de är även de andra djuren som vi har kvar. De som är kvar är Flingan och Vatten sköldpaddan "Bernt" som jag även kallar för Sköldis.

Av Dagny Fjällström - 6 januari 2012 22:06

  

Trettondagen och snart är alla helger över och man återgår till det vanliga. Sitter framför tv:n och slötittar på en film med min dotter och en kompis till henne. Dottern har gjort en kladdkaka som även jag äter av och gott är det men nå dåligt samvete för vikten har jag inte. Trött är jag och har varit det största delen av dagen. Lasse är hemma hos sig, saknar honom, det är några mil mellan. Har varit ut en stund idag, försöker att komma ut varje dag i friska luften. Bilden är tagen här i Boden strax intill Norrigården 2011.

Av Dagny Fjällström - 2 januari 2012 15:54

 

Nu skriver vi 2012 och jag önskar alla en god fortsättning och att ni får ett bra år för det tänker jag ha och hoppas verkligen att få ha det också. Nyår har varit bra.  Lasse har varit här så vi har varit och tittat på nyårsfyrverkeri, promenerat och umgåtts. Hoppas nu på ett arbete inom en snar framtid men ännu har jag inte gett upp hoppet för alltid något ska väl finnas. Sitter här i min ensamhet nu, Lasse har åkt hem och dottern har följt med en kompis hem till henne. Har varit på en liten promenad idag men det var inte direkt nå skönt väder ute får gå en längre promenad en annan dag. Bilden som jag lägger in är tagen på ena av mina promenader tidigare under hösten/vintern 2011.

Presentation

Mina bilder och dikter

Bilderna i min blogg är förbjudna att använda utan min tillåtelse. Dikterna som jag skrivit får inte helller kopieras och användas utan min tillåtelse

Översätt bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Mina bloggar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Jag finns på Facebook

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards