dagnysdagar

Alla inlägg under februari 2012

Av Dagny Fjällström - 2 februari 2012 21:08

 

Jokkmokks Vintermarknad är alltid första torsdan, fredan och lördan i februari så idag var det dags igen. Det brukar i regel alltid vara kallt då marknaden är men det är som att det hör till. Jokkmokk invarderas på människor som kommer från hela Sverige och även utomlands ifrån. Man träffar alltid på någon som är från annan ort som kommer på den som man känner men nu bor inte jag heller där men i år hade jag inte tillfälle att åka på den. Bilden som jag lägger in är på gamla apoteket och är öppet även under marknaden med försäljning av konsthantverk av ortens konsthantverkare samt fikaförsäljning brukar det vara under marknaden så gör gärna

ett besök där.

Länkar som ni kan kika in och se marknaden:

http://www.jokkmokksmarknad.se/  och  http://www.jokkmokk.com/webcam/parkenreal.asp

Det finns även en historisk marknad som är samma vecka men måndag till och med onsdag på hembygdsområdet.


Av Dagny Fjällström - 1 februari 2012 15:50

 

Idag har jag varit både på vårdcentralen och folktandvården, det kändes kallt ute och då tänkte jag typiskt när det är Jokkmokks vintermarknad denna vecka och kylan känns även i Boden. Åker inte upp på den i år för jag har lite andra planer. Har funderat på att börja att vara aktiv i oriflame igen för jag har låtit det som ligga på hyllan ganska länge nu. Det är väl dags att sätta lite rotation med att få nya kunder i Boden med omnejd eftersom jag bor här nu.  Lade in en liten order igårkväll för jag hade en beställning av en kund som jag har kvar sedan tidigare. Bilden som jag lägger ut har jag tagit på en oriflame träff i Perbackagården i Svartbjörnsbyn, Boden som jag var på i Januari med regionchefen.


Presentation

Mina bilder och dikter

Bilderna i min blogg är förbjudna att använda utan min tillåtelse. Dikterna som jag skrivit får inte helller kopieras och användas utan min tillåtelse

Översätt bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Mina bloggar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Jag finns på Facebook

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards