dagnysdagar

Alla inlägg den 10 april 2012

Av Dagny Fjällström - 10 april 2012 22:29

 

Kvällen börjar bli sen men ville göra ett blogginlägg innan jag släcker ner. Påsken är över och det känns skönt att ha återgått till vardagen. Undrar hur framtiden kommer att se ut man har många tankar om allt. Vill ha ett arbete att gå till men jag undrar om det kommer att dyka upp något lämpligt för mig. Jag fångar dagen på något sätt och fyller dagarna med något. Våren blir mer och mer och sommaren är i antågande  skönt med ljusare tider och sommarnätter med midnattssolen. Bilden jag lägger in är på stenen som jag har och det står Carpe diem och betyder fånga dagen. Hämtade hem detta från internet http://sv.wikipedia.org/wiki/Carpe_diem :     

Carpe diem är latin och betyder fånga dagen men bör snarare tolkas ta vara på dagen, njut av dagen eller njut av den flyende dagen.

Man ska / kan försöka att göra sitt bästa av dagen och inte vänta till morgondagen för då kan det vara försent fast det kan ta emot ibland. Det finns mycket man kan glädja sig åt och ta tillvara de glädjeämnen man har eller som kommer i ens väg. Släcker nu ner och njuter av den flyende dagen.


Presentation

Mina bilder och dikter

Bilderna i min blogg är förbjudna att använda utan min tillåtelse. Dikterna som jag skrivit får inte helller kopieras och användas utan min tillåtelse

Översätt bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Mina bloggar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Jag finns på Facebook

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards