dagnysdagar

Alla inlägg under juli 2012

Av Dagny Fjällström - 30 juli 2012 19:43

 

Denna har jag skrivit ikväll, tänkte jag lägger in den.........


Tycker om

"Jag tycker om dig"

Du sa orden vad innebar dom för dig

Jag tror att du gjorde det men livet ville något annat

och precis som prästkragen "älskar" – "älskar inte"

Jag unnar dig verkligen all lycka och hoppas att du finner den

Livet går vidare och även jag hoppas finna något

Jag lever idag och tar tillvara de glädjeämnen som kommer i min väg

trots saknaden som finns inom mig.

Av Dagny Fjällström - 30 juli 2012 17:36

 

Nu har jag varit i stugan några dagar och jag trivs verkligen där. Har inte kunnat vara där mycket i sommar av olika anledningar som t ex mina sjukhusvistelser. Förut var jag där hela somrarna. Jag får ett inre lugn när jag är där och sover verkligen gott. Hoppas hinna upp en sväng till dit i höst. Jag har nära till naturen och vattnet som jag trivs i och vid. Man hör fågelkvitter osv och idag när jag gick runt på området och skulle gå runt häbret så sprang en ekorre där på väggen som jag skrämde så jag vände om så den skulle få vara ifred. Var även och hälsade på en moster som var nere i Jokkmokk i sitt barndomshem var även och tittade runt lite grann.

Av Dagny Fjällström - 23 juli 2012 10:15

 

Älskade vännen inatt lämnade du oss. Du var så fin och klok, du förstod allt. Vi pratade jämnt med dig och du lyssnade. Du fick somna in i Josefins famn och det var så stämningsfullt med tända ljus i rummet som vi satt i på djursjukhuset i Öjebyn. Personalen var fin och de tog väl hand om dig in i det sista. Vi grät både jag och Josefin och jag gör det fortfarande för stegen är tunga nu. Josefin är också ledsen och gråten finns även hos henne. Daniel pratade med dig igår när han var ned till oss och även han kommer att sakna dig. Du kommer alltid att finnas i våra hjärtan och vi kommer att minnas dig med glädje trots sorgen som finns inom oss nu. Sov gott lilla Flingan för vi unnar dig verkligen vilan.

Av Dagny Fjällström - 22 juli 2012 20:55

 

Denna helg har det varit mycket aktiviteter Boden alive, dans på Björknäsparken och marknad i Boden. Jag var ut på dagarna på marknaden och gjorde lite fynd. Igår fredag fikade jag och Eva på Norrigården när vi var ute på marknaden och de har verkligen gott fika och god mat som jag verkligen kan rekommendera. På fredagkväll var vi på Boden alive och igårkväll var vi och lyssnade på Lasse Stefanz utanför danspalatset Björknäsparken. Igårkväll träffade jag goda vänner både från Kalix och Gällivare på Björknäsparken och det var verkligen roligt att träffa dem. Idag har Daniel (sonen) och min kusin Yvonne som är boende i Stockholm som är uppe hos sin far i Öjebyn varit och hälsat på. De var verkligen roligt att de var för det är inte ofta vi ses. Min kusins far var också med hit. Vädret har varit skapligt i helgen förutom någon regnskur och det har varit skönt ute. Nu börjar helgen lida mot sitt slut och vardagen tar vid imorgon.

Av Dagny Fjällström - 20 juli 2012 15:16

 

Idag har jag varit ut och tittat på marknaden som är här i Boden denna helg. Det är även Boden Alive och tänker mig dit ikväll med en väninna så det blir säkert trevligt. Har aldrig varit på det förut.  Har tänkt göra saker som jag mår bra av och göra det i den mån jag känner att jag orkar. Ska även upp till stugan och det ser jag verkligen fram emot. Men vi börjar att vara i slutet av juli och sommaren går så fort. Hoppas på att det blir en fin höst så man  kan gå ut i skogen och plocka bär, jag njuter även av det. Sätta sig och vila mellan varven på en stubbe och fundera en stund och kanske ta sig lite medhavd fika. Det jag har närmast framför mig är en undersökning som ska och måste göras inom den närmaste tiden och jag gruvar mig för den men måste tyvärr igenom den. Det är bra att jag har goda och positiva vänner som hör av sig och hör hur det är och som man kan umgås med mellan varven. För nu har jag verkligen tänkt se framåt så gott det går för att må bra.

Av Dagny Fjällström - 18 juli 2012 21:28

Tänkte jag skulle försöka att börja med att skriva och här kommer ett litet smakprov av vad jag författat:

Skrivet av Dagny 15 juli 2012

Tårar

En tår faller ner för min kind när jag tänker på dig

Du var så skör men kämpade på

Du sa aldrig något

En sommardag fanns du ej mer

Tårarna har blivit några fler som torkas upp av en smekning



Av Dagny Fjällström - 18 juli 2012 10:55

  

Hemma igen efter min sjukhusvistelse som jag jag fick åka akut med ambulans till Sunderby Sjukhus. Det var inte roligt men vad göra och det är bra att det finns vård när man behöver. Men jag ska åter för vidare undersökningar fast vi vet vad jag har. Det är skönt att vara hemma igen. Ska så småningom försöka mig på längre promenader igen men det får bli kortare sådana nu i början med kameran i släptåg. Ska även upp till stugan också och det ser jag verkligen framemot, ska bli härligt att komma dit. Jag ska ta tillvara sommardagarna som är kvar och göra det bästa av dem trots mina sjukhusvistelser som har varit denna sommar. Bilden är tagen en dag i juli. 

Av Dagny Fjällström - 11 juli 2012 11:26

 

Dagarna bara springer iväg tycker det var nyss veckan började och det är redan onsdag. Den här dagen tar jag som den kommer. Har satt på en tvättmaskin och det finns alltid att göra i ett hem konstigt nog tar det aldrig slut. Igårkväll hade jag främmande av Anki och hennes dotter Elin. Elin är kompis med min dotter. Alltid roligt med välkommet besök. Vädret är grått idag men det gör inget huvudsaken det inte regnar, man kan i alla fall gå ut. Ska gå ut på en promenad när tvättmaskinen är klar och ikväll blir det nog en promenad med Eva som jag lärt känna för någon vecka sedan. Det är roligt att lära känna nya människor.

Presentation

Mina bilder och dikter

Bilderna i min blogg är förbjudna att använda utan min tillåtelse. Dikterna som jag skrivit får inte helller kopieras och användas utan min tillåtelse

Översätt bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Mina bloggar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Jag finns på Facebook

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards