dagnysdagar

Alla inlägg under augusti 2012

Av Dagny Fjällström - 31 augusti 2012 14:35

Varför inte ta chansen och vara med i denna tävling.



Tävling i samarbete med iPhonevantar.se

 

 

"Jag tävlar hos LifeofJohanna om ett valfritt par vantar från iPhonevantar.se

Var med du här också"

 

Av Dagny Fjällström - 26 augusti 2012 17:44

 

Eva

 

 

Tvillingarna Erika och Jenny med sina småflickor.

 

Helgen börjar gå mot sitt slut och vardagen tar vid imorgon. Jag har varit på skördemarknad, bilutställning och cruising (bil) denna helg med Eva. Har även träffat Evas tvillingflickor och deras småflickor. Det har varit en givande och trevlig helg med många goda och glada skratt. Det har inte vilat nå ledsamheter och det känns skönt. Har träffat många andra trevliga människor också som man har surrat med och det har varit givande. Jag känner mig glad och full av livsglädje och så ska det få fortsätta. Känner mig trött ikväll men än ska jag ta mig en promenad med Eva och avsluta denna kväll och helg med lite glatt småprat.

Av Dagny Fjällström - 25 augusti 2012 08:38

 

Undrar vad som döljer sig där bakom nästa krök där framme som blicken riktar sig mot. Livets låga finns inom mig och den kommer jag inte att ge upp för man är stark innerst inne.  Lyckan ska man inte ta för given den kan ryckas undan en på en sekund och man känner sig tom inuti. Precis som vattnet dånar fram kan man ryckas med i både glädje, vemod och sorg. Tankarna går till de som har betytt mycket för mig.....endel finns kvar....andra har försvunnit på ett eller annat sätt. Vemodet finns ibland inom mig när jag tänker på dem som inte finns kvar i mitt liv idag och på det som har varit. Livet går nu vidare och man ska ta tillvara på vad som erbjuds och ta emot det med öppna ögon och sinnen.

Av Dagny Fjällström - 24 augusti 2012 10:39

 

Veckan går mot sitt slut och skolorna har varit igång nu en vecka efter sommarlovet. Jag har varit på behandlingar denna vecka för eksemet och det går åt rätt håll. Fast när man minst anar det så kan jag bli sämre i eksemet från en dag till en annan men sånt är livet. Jag har umgåtts med Eva i veckan och så har vi gått några promenader. Igårkväll var vi förbi bowlinghallen och det ska jag prova på så få se om det är något för mig så ska jag fortsätta med det. Idag ska jag gå på skördemarknaden som är här i helgen. Bilden som jag lägger in är tagen i Purkijaur utanför Jokkmokk och man undrar många gånger vad som man möter bakom nästa krök i ens liv. Alltid är det något man möter i både glädje och sorg.

Av Dagny Fjällström - 19 augusti 2012 08:45

 

Helgen börjar att gå mot sitt slut och skolorna börjar imorgon här i Boden. Vart tog sommaren vägen, den gick så fort. Hade velat hinna mer denna sommar men det blev inte så p g a bl a mina sjukhusvistelser och behandlingar. Jag är ändå glad för det jag hann och det kommer en ny sommar att se framemot. Har tagit tillvara sommaren här i Boden och gjort det jag kunnat med kameran i släptåg. Josefin börjar sitt andra år på gymnasiet, vart har åren tagit vägen, hon var ju nyss liten. Hösten ser jag nu fram emot och hoppas på nya intressanta utmaningar att glädjas åt.

Av Dagny Fjällström - 16 augusti 2012 21:40

 

Det är kväll som snart övergår i natt.......dagen har varit fin med strålande sol. Jag tänker på vad livet kan vara skört och man vet ingenting från en dag till en annan. Man möter människor av alla de slag, endel har man kvar som vänner genom livet och andra skils man från. Ibland funderar man vad det är för människor man egentligen möter för endel säger en sak och menar egentligen något helt annat. Det är skillnad från en människa till djur......för då menar jag att ett djur sviker aldrig en människa för det är människans trognaste vän. Ett djur kan man alltid lita på. Hur det än är och när man mister en kär vän som har varit en del av ens liv så är saknaden enorm om än så det är en människa eller ett djur. Bilden jag lägger in är i glädjens tecken för dessa tycker jag lyser precis som solen nu fast man kan känna sorg inombords.

Av Dagny Fjällström - 14 augusti 2012 17:06

 

Idag var jag till Inger på hennes lunch för det var ett tag sedan vi sågs. Hennes yngsta syster Annelie var där med sin söta dotter och de åkte hem till Stockholm nu på eftermiddan. Det var riktigt roligt att träffa dem. Inger träffar jag mellan varven men som sagt hennes systrar Annelie boende i Stockholm och Kristina på Cypern träffar jag inte så ofta. Även Kristina har jag träffat i sommar när hon var till Sverige och Inger. Som jag kanske skrivit tidigare så kommer vi alla fyra från Jokkmokk så vi känner varandra sedan flera år tillbaka. Bilden är tagen idag på Annelie och Minea och fötterna som syns är inte mina i alla fall utan Ingers.

Av Dagny Fjällström - 13 augusti 2012 17:01

 

Måndag och ny vecka tar sin början med nya möjligheter, förutsättningar och utmaningar. Varje dag kommer alltid med något nytt och spännande. Idag har jag varit på vårdcentralen och så har jag gått och tittat i gallerian en stund i affärerna som finns där. Har funderat på att prova att bowla och se om det är något för mig för det ser ut att vara riktigt roligt. Vill även börja med keramik och kunna dreja men måste nog hålla mig från det på grund av mitt eksem. Jag har mina andra intressen bilder, bloggarna, målningen, handarbeten (hantverk) med mera men jag skulle vilja prova på något nytt  också men jag får se vad det blir. Ska även lära mig mer om foton / bilder till vintern i alla fall det har jag förutsatt mig. Bilden jag lägger in nu är tagen här utanför där jag bor och är för alla hyresgäster i huset.

Presentation

Mina bilder och dikter

Bilderna i min blogg är förbjudna att använda utan min tillåtelse. Dikterna som jag skrivit får inte helller kopieras och användas utan min tillåtelse

Översätt bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Mina bloggar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Jag finns på Facebook

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards