dagnysdagar

Alla inlägg under augusti 2012

Av Dagny Fjällström - 9 augusti 2012 16:01

 

Bilden jag lägger in är tagen nu när jag var till stugan och när man svänger av till Purkijaur så stannade jag och gick ut på bron och tog denna bild. Jag gillar vatten i all dess former både stilla lugnt och forsande. Jag har besvärligt med mitt eksem och går på behandling och jag funderar när det ska ge sig. Det känns inte ok men vad ska jag göra hoppas att det går åt rätt håll. Jag känner mig annars tillfreds och glad och har nya utmaningar på gång, det ser jag faktiskt fram emot, ska bli spännande och det pirrar i hela mig. Har det gamla bakom mig och det känns också skönt att det är det för man ska inte se bakåt utan framåt. Nu går jag framåt och tar tillvara allt som ger mig glädje och struntar i annat.

Av Dagny Fjällström - 7 augusti 2012 12:17

 

Har beslutat mig för att ta nya vägar och mål och gå vidare i mitt liv, har förutsatt mig det även tidigare men nu blir det ännu mer jag känner av det. Det är med vemod jag gör det men livet går vidare och tar nya inriktningar. Man möter människor varje dag och alla har olika livsöden. Man får nya vänner, endel har man kvar och endel försvinner. Några har en särskild plats i mitt hjäta och jag kan plocka fram de glada minnerna mellan varven och jag får säkert en tår i ögonvrån och kan känna ännu mer vemod men så är livet. Jag hoppas innerligt att jag får behålla mina goda vänner och även att lära känna nya människor. Jag ska ta tillvara glädjeämnena ännu mera nu och naturligtvis även mina barn. Jag sänder även en tacksam tanke till mina barn som ställer upp för mig och även till min goda vän Lasse som har fått mig att börja med bilder och bildblogga för han vet hur bra jag mår av det. Mina sjukdomar kommer nog att följa mig men hoppas kunna hålla dem i schack någotsånär trots behandling idag av mitt eksem. Jag tackar livet ändå för vad det har gett mig och jag är beredd på nya utmaningar vad de än har i beredskap åt mig.

Av Dagny Fjällström - 5 augusti 2012 14:03

 

Sitter här hemma nu på söndag em och låter tankarna vandra. Jag saknar stugan och längtar upp dit men tyvärr så blev min vistelse kort där denna sommar av olika anledningar. Det ger mig ett lugn och även ro att vara där. Saknar att vandra i naturen där och bara gå ut på morgonen och sätta sig med en kaffemugg och lyssna på fågelkvitter. Bara fara ut med båten och meta och låta båten driva med vinden medans man metar. Har mycket fiskevatten som jag kan vara i bl a i pärlälven och andra fiskevatten. Kunna gå ut i skogen som jag har alldeles bakom knuten och plocka bär som t ex blåbär. Träffar på lite olika djur bl a ekorren som är på häbre väggen på bilden. Den bilden tog jag nu när jag var till stugan skulle gå runt häbret men då upptäckte jag den och den var rädd så jag snodde om så den skulle få vara ifred. Men det kommer fler sommrar och då hoppas jag att kunna vara där mer.

Av Dagny Fjällström - 1 augusti 2012 10:04

 

När jag var till stugan som jag har utanför Jokkmokk så var jag förbi min moster som var i Vaikijaur i sitt barndomshem som hon har idag. Även det är mitt barndomshem. Bilden som jag lägger in är tagen ganska sent på kvällen från bron och ner mot sjön. Jag har många glada och fina minnen från byn. Det är många år sedan jag flyttade därifrån men rötterna går inte ur en man minns sitt ursprung. Nu bor jag inte alls inom Jokkmokks kommun och det är andra gången jag har flyttat därifrån och jag kommer troligen inte att flytta tillbaka. Jag kommer att besöka bygden med jämna mellanrum och så har vi stugan som jag gärna vill vara i. Känner lugnet och känns rofullt att vara där och ströva i naturen och vara vid vattnet.

Presentation

Mina bilder och dikter

Bilderna i min blogg är förbjudna att använda utan min tillåtelse. Dikterna som jag skrivit får inte helller kopieras och användas utan min tillåtelse

Översätt bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Mina bloggar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Jag finns på Facebook

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards