dagnysdagar

Alla inlägg den 26 oktober 2012

Av Dagny Fjällström - 26 oktober 2012 17:34

 

Härliga barn och goda vänner har man som förgyller ens dag och kväll. Trots mitt tidigare blogginlägg idag så känner jag mig tillfreds med livet. Jag vet vad jag egentligen skulle gjort för länge sedan och jag vet nu att det stämmer. Man ska inte vara så envis att hålla fast vid något utan man ska gå och låta det positiva vara med istället för då mår man bra. Jag har gått vidare i mitt liv för länge sedan och skaffat mig nya vänner och utmaningar så får man se vart allt leder till. Och jag ser där framme att ljuset finns och jag kommer att ha roligt och ta vara på allt omkring mig och det som gör mig glad. Nu tar jag  taxikörkortet och ska klara det och sedan har jag vinsten i Guld Moderskeppet som jag tar itu med efteråt som jag får aktivera när jag känner för det. Sedan ska jag vidare i mina bilder och jag känner att jag har många med mig där och som tycker jag har fina bilder så det peppar en också. Bilden jag lägger in har jag haft tidigare men lägger in den även nu och där ska jag gunga nästa sommar och så hoppas jag att jag har någon med mig för man vet aldrig vad livet har i beredskap. Här vilar inga ledsamheter utan glädje.

Av Dagny Fjällström - 26 oktober 2012 13:58

Du

 

Vem har rätt att döma en annan människa......alla människor har lika värde fast med olika förutsättningar. Du som tror att du är förmer än andra och tror att du vet....hur kan du vara så säker att du har rätt.....Man kan ha delade meningar men man ska kunna resonera och inte tro sig veta en massa om en annan person och trycka ner den....människor som trycker ner andra ger jag inte mycket för och dessa människor undrar jag hur är de själva....en tankeställare till många människor både till kända och okända....tänk efter också innan du sårar en annan för det kan förstöra ganska mycket....det finns ett litet ord som heter förlåt och kan betyda väldigt mycket för den som blivit drabbad men den som blivit drabbad kan ha väldigt svårt att förlåta och det kan ta tid men den vet ändå att människan som sagt detta lilla ordet ändå kanske vet att den felat med sina förflugna ord....likt träden efter vägen på bilden så blir vi äldre och äldre och kanske inte heller har förmågan att söka rätt på de man kanske skulle vilja sträcka ut handen mot igen så glöm ej bort att en dag är det försent och då kan man ångra sig ganska mycket och då får man leva med det resten av livet....så ni som läser detta gläd er åt vad ni har och glöm inte bort att vara medmänsklig....sträck hellre ut en hjälpande hand än att stjälpa med förflugna ord för man mår mycket bättre själv av det också.


Presentation

Mina bilder och dikter

Bilderna i min blogg är förbjudna att använda utan min tillåtelse. Dikterna som jag skrivit får inte helller kopieras och användas utan min tillåtelse

Översätt bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Mina bloggar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Jag finns på Facebook

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards