dagnysdagar

Alla inlägg den 19 november 2012

Av Dagny Fjällström - 19 november 2012 18:59

 

Borta med vinden

Tankarna och vännerna kommer och går.

Minns när man var barn, blåste på "dunen" på blomman.

De for iväg med vinden och försvann.

Precis som tankarna och vännerna kommer dunen åter och försvinner igen.

Av Dagny Fjällström - 19 november 2012 08:31

 

Tänker på  hur livet kan vara och gestalta sig. Alla har någonting att kämpa med. Jag hoppas att alla jag känner har det bra trots motgångar som kanske finns i deras liv. Det finns alltid en ljusning där framme fast det kanske inte känns så idag. Själv kämpar jag på och jag vet att där framme finns det något som väntar fast även jag kan tycka att det är kämpigt många gånger. Som ordsråket jag lägger in så kan man drömma om morgondagen ...minns gårdagen....lev idag.....  Nu önskar jag alla en fin dag och framtid trots kanske alla motgångar. Se med glädje på vad du har trots vemodet som du kanske har inom dig.....själv kommer jag framåt och jag lägger det gamla bakom mig och ser med glädje framåt. De glada minnena kommer jag att plocka fram då och då, endel har en liten vrå längst inne i mitt hjärta och klart vemodet kommer ibland men det gör det för alla då och då. Man ska inte stanna kvar i det gamla utan man ska framåt och se med glädje på framtiden.


Presentation

Mina bilder och dikter

Bilderna i min blogg är förbjudna att använda utan min tillåtelse. Dikterna som jag skrivit får inte helller kopieras och användas utan min tillåtelse

Översätt bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Mina bloggar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Jag finns på Facebook

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards