dagnysdagar

Alla inlägg den 25 november 2012

Av Dagny Fjällström - 25 november 2012 17:41

 

Söndagkväll igen och vart tar dagarna vägen....hinner knappt med och snart har vi december. Tänk det är precis en månad fram till juldagen.....undrar om man varit snäll få se om tomten kommer på julafton eller om han hoppar över en.....vi får väl se. Tycker året har gått så fort och det kommer nya dagar, nytt år och en ny framtid. Vad härligt! Jag ser framemot allt som kommer i min väg och nyfiken är jag på vad som finns där framme för mig.   

Helgen har varit bra. På fredag eftermiddan strosade jag och Eva runt i affärer och shoppade. Jag köpte mig en ny jacka i dun, verkligen härlig på H M....den bara hängde där när jag kom in och jag gick och tittade och tänkte den ska jag ha...så in i provhytten och den satt perket...så  blev det även ett linne....efter vi shoppat klart så in på COOP med det vi handlat in i ett skåp så vidare ner mot järnvägen och förbi den till en Thai  resturang där vi åt.....o så god mat....o även trevlig personal....dit ska man fler gånger. 

Då igår lördag var vi även ut och strosade runt i affärer men det blev inte så mycket handlande igår förutom på Dollar där det blev lite smågrejs som man behövde...på  kvällen var jag hem till Eva och vi kollade på tv:n...gick hem vid 22.00 tiden sen så slocknade jag vid 23-tiden var totalt slut och trött.

Men då idag har jag pluggat hela dagen och väntar nu på att Eva ska komma förbi en sväng.

Klart jag läste på fredag också innan jag gick ut och igår läste jag en stund men var så trött så till slut la jag undan och slog av datorn och tänkte nä nu går jag på stan istället med Eva som vi hade kommit överens kvällen innan att vi skulle göra sen jag läst....men jag kände att jag orkade inte mer...men idag gick det mycket bättre.

Har även träffat och pratat med Inger en sväng och även med andra vänner som har hört av sig via telefon.

Ska avrunda detta inlägg med att berätta om bilden jag lägger in. Den är tagen i april detta år på ena av mina och Ingers promenader och det är Inger som är med på bilden.

Presentation

Mina bilder och dikter

Bilderna i min blogg är förbjudna att använda utan min tillåtelse. Dikterna som jag skrivit får inte helller kopieras och användas utan min tillåtelse

Översätt bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Mina bloggar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Jag finns på Facebook

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards