dagnysdagar

Alla inlägg den 18 februari 2012

Av Dagny Fjällström - 18 februari 2012 16:50

 

Denna bild är tagen på Josefins (dotterns) dvärghamster Snövit som blev sjuk, så vi var tvungen att låta veterinären i Jokkmokk ta bort henne sommaren 2010, så det kändes inte roligt. Denna lilla dvärghamster har en egen liten historia som jag inte glömmer. Denna samt en till köpte Josefin vid ett besök på djuraffären här i Boden medans vi ännu bodde kvar i Jokkmokk. De sattes i en låda med hål i så de skulle kunna fraktas hem till Jokkmokk. När vi hade satt oss i bilen så gissa vem som öppnade locket för att titta, ja inte var det jag. Vem smet ut om inte Snövit, kvick som bara den och ner vid handbromsen och kom inte fram, vi fick inte tag i henne heller. Gissa en som var arg och det var just jag och en dotter som var ledsen. Nå vad göra, jo köra drygt 13 mil till Jokkmokk med handbromsen uppdragen, tordes inte sätta ner den men jag tänkte och sa också att Snövit klarar sig nog inte. Ringde till Daniel (sonen) och talade om vad som hänt, så han kollade hela tiden vart vi var så när vi kom fram till Jokkmokk så stod han ute och var redo att ta upp handbromsen. Snövit hade inte tittat fram en enda gång under färden. Väl framme när jag hade klivit ur bilen och gick in i lägenheten en sväng vem hade då tittat fram vid handbromsen, jo Snövit. När Daniel hade öppnat det som skulle öppnas var hon inte där utan hade  gömt sig vid växelspaken och då hade Snövit en oljefläck på nosen. Gissa om vi var glada alla i slutändan.

Presentation

Mina bilder och dikter

Bilderna i min blogg är förbjudna att använda utan min tillåtelse. Dikterna som jag skrivit får inte helller kopieras och användas utan min tillåtelse

Översätt bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Mina bloggar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Jag finns på Facebook

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards